آشنایی بیشتر با کتاب چگونه برنامه بازاریابی بنویسیم

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:
ارسال به دوستان پرینت ۲۵۴۹ بار بازدید شده

آشنایی بیشتر با کتاب چگونه برنامه بازاریابی بنویسیم
برنامه بازاریابی از نیازهای اساسی و اولیه هر کسب و کاری برای موفقیت است.از کسب و کارهای بزرگ گرفته تا کسب و کارهای نوپا.
کسب و کارهای بزرگ تر با شرکت های بازاریابی قرارداد می بندند و یا از متخصصین این رشته استفاده میکنند.اما کسب و کارهای کوچک مخصوصا کارآفرینان که در ابتدای کار ،خودشان تمام کارها را انجام می دهند نه بودجه کلانی برای همکاری با شرکت های بازاریابی دارند و نه استفاده از متخصص در این زمینه.
یک روز عصر که در دفترمان نشسته بودیم یکی از دوستان قدیمی ما که چند سالی است کسب و کاری را برای خود افتتاح کرده بعد شنیدن خبر افتتاح مرکز خرید ما بدیدنمان آمد.
کسب و کار دوست ما هرچند دیگر نوپا نیست اما هنوز هم خیلی از کارهای شرکت را خودش انجام می دهد.بعد از صحبت ها و گله های همیشگی درباره بازار و... صحبت به کتاب های بازاریابی و تبلیغات کتاب فروشی روشا رسید...

اژدها وارد می شود!
دوست ما کتاب چگونه برنامه بازاریابی بنویسیم را به عنوان کتابی که خودش خوانده و استفاده کرده برای فروش در فروشگاه معرفی کرد اما این کتاب را هم مانند کتاب های دیگری که با قلم نویسندگان ایرانی و یا ترجمه ای از نویسندگان خارجی که با موضوعات صرفا تئوریک و دانشگاهی در بازار کتاب دیده میشود یکی دانستیم.تا زمانی که برای دیدن کتاب های جدید به یکی از کتاب فروشی های شهر کتاب رفته بودم و چشمم به این کتاب خورد.
وقتی شروع به ورق زدن کتاب کردم نوع آموزش کتاب برایم جالب بود. از همان ابتدا نویسنده کتاب شرکتی فرضی را با نام اکوئیپ منت منیوفکچرینگ(با نام مخفف: ای ام) ساخت که می خواهد برای یک سال کاری خود برنامه بازاریابی بنویسد.
نویسنده گام به گام و مرحله به مرحله طریقه انجام برنامه بازاریابی را به خواننده کتاب نشان می دهد.تمریناتی در کتاب آورده شده که باعث میشود تا شما هم برنامه بازاریابی خودتان را تدوین کنید .
در تمام کتاب ابتدا نویسنده(جان وست وود) برای تدوین برنامه بازاریابی ابتدا اصطلاحات متداول در بازاریابی را برایتان معنی می کند(مانند بازاریابی چیست،آمیزه بازاریابی،برنامه ریزی بازاریابی) و بعد بخش به بخش برای شرکت ای ام برنامه ای را تدوین میکند و در قسمت تمرین نوبت شماست که برای کسب و کارتان برنامه بازاریابی یک ساله تدوین کنید.
و زمانی که کتاب را به پایان رساندید برنامه بازاریابی تان را کامل کرده اید

اصلا بگزارید متن کتاب را برایتان بنویسیم:
بعد از توضیحی یک صفحه ای،کتاب به این صورت شروع می شود:
شرکت ای ام(همان نام مخفف شرکت) یک شرکت متوسط در جنوب انگلستان است که فیلتر و شیرفلکه تولید می کند.
مشخصه اصلی آن در زیر آورده شده اند:
حجم مبادلات سالانه:       6 میلیون پوند
فروش در انگلستان:         2 میلیون پوند
فروش صادراتی:             4 میلیون پوند
سود عملیاتی:               05/1 میلیون پوند
تعداد کارکنان:                65 نفر
تولیدات اصلی:               شیر فلکه و فیلتر
مشابه اطلاعات زیر را برای شرکت یا واحد خودتان فهرست کنید.
حجم مبادلات سالانه:         ................
فروش داخلی:                  ..............
فروش صادراتی:                ...........
سود عملیاتی:                  ...........
تعداد کارکنان:                   ............
تولیدات اصلی:                  .............

Wowww باز هم اژدها وارد میشود!
در انتهای کتاب پیوستی وجود دارد که تمام برنامه بازاریابی که بخش به بخش در تمام کتاب وجود داشته را به صورت کامل و یکجا نشان میدهد
برنامه بازاریابی شرکت ای ام برای یک سال کاری در انگلستان.
مطمئنا هیچ چیزی بهتر از دیدن برنامه بازاریابی محرمانه یک شرکت موفق نیست!



برنامه بازاریابی،کتاب بازاریابی

این کتاب نوشته جان وست وود
و ترجمه علیرضا احمدی و فرناز فرزین مهر است.
برای تهیه کتاب چگونه برنامه بازاریابی بنویسیم چاپ دوم کلیک کنید.

مطالب مرتبط

پر بازدید مقالات

ارسال نظر

* نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
* متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:
وبلاگ