آموزش ماساژ کف پا

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:
ارسال به دوستان پرینت ۲۲۷۳ بار بازدید شده

آموزش ماساژ کف پا
حرکات هوشمندانه ی دست بروی بافت های نرم بدن را ماساژ درمانی تعریف کرده اند.امروزه میلیون ها نفر در سراسر جهان از ماساژ درمانی به عنوان یک روش سالم برای مراقبت درمانی و یا رفع خستگی، دردهای مزمن و یا رهایی از استرس و اضطراب استفاده می کنند.
وقتی روزانه تحرک و فعالیت بدنی زیادی دارید یا اصطلاحا از ماهیچه های تان بیش از حد کار می کشید بدن تان شروع به تولید اسید لاکتیک کرده و تجمع زیاد این ماده در بدن باعث گرفتگی و دردهای عضلانی میشود.حال ماساژ باعث میشود تا گردش خون و جریان لنفاوی در بدن تان بهبود پیدا کرده و اکسیژن و مواد غذایی تازه به بدن تان وارد شود تا به خروج اسید از بدن تان کمک کند.

ماساژ پا نیز یکی از انواع ماساژ هاست که هرکسی بدون پرداخت هزینه ای گزاف براحتی می تواند بروی پای خود انجام دهد.اگر روزانه در محل کارتان مجبورید زیاد سرپا بایستید و یا در سفر و یا در زمان زایمان بخاطر یکجا نشینی پاهای تان ورم می کند یا بخاطر نوع کارتان پیاده روی زیادی دارید مخصوصا با کفش های پاشنه بلند مطمئنا ماساژ پا می تواند کمک تان کند.

آموزش ماساژ کف پا

- برای ماساژ پا ابتدا بروی صندلی کوتاهی بنشینید و تمامی قسمت های پا مانند رویه ی پا، انگشتان و کف پا را مالش دهید.
ـ یک دست تان را روی پا و دیگری را در کف بگزارید و به آرامی از انگشتان پا به سمت قوزک و به حالت عکس ماساژ دهید.

ـ با یک دست تان پا را نگه داشته و با دست دیگر انگشتان را فشار داده و به آرامی بکشید.
ـ انگشت شست تان را به صورت خطی از قسمت بالای کف پا به سمت مرکز پا محکم بکشید، و در قسمت قوس و برآمدگی پا انگشت تان را به صورت چرخشی حرکت دهید.

ـ از قوزک پا تا قسمت ران را کاملا ساده با دستان تان ماساژ دهید.(این کار را 5 بار تکرار کنید)
ـ کاسه زانو را نیز با فشار چرخشی انگشتان تان ماساژ دهید.

مطالب مرتبط

پر بازدید مقالات

ارسال نظر

* نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
* متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:
وبلاگ