چگونه باسن خود را زیبا کنیم

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:
ارسال به دوستان پرینت ۴۰۲۸ بار بازدید شده

چگونه باسن خود را زیبا کنیم
این روزها خیلی از خانم ها نگران شکل ظاهری باسن خود هستند و هر لباسی که به تن میکنند نگران اینند که در آن باسنشان کوچک یا خیلی بزرگ جلوه کند.همان طور که متوجه شدید بانوان دو نوع رویکرد نسبت به باسن خود دارند،یا آن را خیلی بزرگ می بینند که باید آن را کوچک کنند یا باسن خود را خیلی کوچک می بینند که باید به اندازه و فرم دلخواه خود برسانند .ما در این مقاله به هر دو گروه می پردازیم و سعی بر این داریم که شناخت خوبی نسبت به این موضوع پر اهمیت برای بانوان و آقایان پیدا کنیم.
در ابتدا لازم است بدانیم عضلات باسن از عضلات سرینی تشکیل شده است که این نوع عضلات همان عضلات گرد بالای مفصل ران هستند.هرچقدر این عضلات بزرگتر و سفت تر باشد فرم باسن زیبا تر و جذاب تر است و هرچقدر که چربی و سلولیت های انباشته شده در این ناحیه بیشتر باشد باسن به حالت شل و افتاده میباشد.ساختن یک باسن خوش فرم و شکل گرفته کاری بسیار مشکل و زمان بر میباشد و ما سعی میکنیم راهکارهایی به شما ارائه دهیم که اثر بخشی و نتیجه سریعتری حاصل شود.

باسن برجسته, باسن خوش فرم

_ باسن بزرگ و حجیم 
علت اصلی تجمع چربی در قسمت باسن و رانها هورمون استروژن(هرمون زنانه) است.این هورمون ها وظیفه توزیع چربی در بدن خانم هارادارند که چربی در قسمت سینه ها،باسن و رانها ذخیره میکنند.در دوران بارداری تخمکها مقدار زیادی استروژن ترشح میکنند که به مادر در پزیرش جنین کمک میکند.اگر میخواهید باسن خوش فرمی داشته باشید باید چربی هایی که احاطه اش کردند را از بین ببرید.مانند همه مایچه های بدن برای تفکیک و شکل گرفتن عضله باسن باید لایه چربی روی آن را آب کرد.


باسن برجسته, باسن خوش فرم

چگونه باسنی برجسته داشته باشیم؟

_رژیم غذایی
در این روش شما از خوردن مواد غذایی پر کالری و پر چرب که باعث انباشته شدن چربی در بدن میشود اجتناب میکنید و به جای آن رو به غذاهایی می آورید که میزان انباشته شدن چربی و کالری در آنها کمتر میباشد و به نسبت کم شدن حجم چربی تمام بدن میزان چربی باسن نیز کاهش پیدا میکند.نحوه کارکرد این راهکار این است که شما باید مقدار دریافتی کربوهیدرات را پایین بیاورید زیرا کربوهیدرات در بدن به گلوکز تجزیه میشود و برای سوخت و ساز بدن انرژی تهیه میکند و زمانی که کربو هیدرات به بدن نرسد شروع میکند برای تهیه این انرژی به سوزاندن چربی انباشته شده در بدن، به همین سادگی.

باسن برجسته, باسن خوش فرم
_تمرینات هوازی
ورزشکارانی(دومیدانی،فوتبال و..) که ورزش های هوازی زیادی انجام میدهند همواره دارای باسن هایی خوش فرم و شکل گرفته ای دارند آن هم به علت تمرین و فشار فراوان بر عضلات باسن میباشد که دیگر چربی روی باسنشان نمیماند.بهترین نوع تمرین هوازی روی باسن تمرینات شدید هوازی می باشدمثل دویدن روی کوه،حرکات طناب و اسکات با پرش و مانند اینها.وقتی شیل سطح تردمیل را افزایش میدهید باعث میشود بیشتر از حد معمول خم شوید و بیشتر به عضلات باسن فشار میاید در واقع برای شکل دادن به باسن باید سخترین نوع تمرینات هوازی را انتخاب کنید.

باسن برجسته, باسن خوش فرم
_تمرینات بدن سازی
تمرینات بدنسازی برای باسن خیلی سخت نیست ولی ضروری است.این تمرینات نه تنها باعث ساخته شدن عضلات باسن میشود بلکه به آنها فرم خوبی هم میدهد و در واقع متابولیسم بدن را هم بالا میبرد  در نتیجه شما کالری بیشتری میسوزانید نسبت به میزانی که در طول روز دریافت کرده اید.با تمرینات بدن سازی شما استقامت را یه حرکات عادی اضافه میکنید که ایده ی خوبی برای ساختن عضله باسن است.نمونه هایی از حرکات بدن سازی که میتوانید در باشگاه از مربی خود درخواست کنید شیوه صحیح زدن آنها را به شما بیاموزند: اسکات پرشی،لانگز با وزنه،استپ با وزنه و دستگاه پرس میباشد.

باسن برجسته, باسن خوش فرم
_عمل جراحی
لیپوساکشن معروف ترین نوع عمل جراحی برای این منظور می باشد.در این عمل جراحی به وسیله لوله هایی که به داخل دو طرف باسن فرو برده میشود،چربی را به بیرون می کشند که در این روش اگر مقدار برابری از چربی بیرون کشیده نشود باسن نامتقارن می شود و چون پوست خاصیت ارتجاعی دارد باعث فرورفتگی موضعی می شود اما اگر به سبب کاهش وزن شدید دچار شلی و افتادگی پوست باسن شده باشید عمل لیفتینگ انجام میشود که این عمل های جراحی عوارض جانبی دارد که به آنها اشاره میکنیم.
*ورم ناشی از ایجاد حفره در بدن که معمولا این ورم ماندگار است.
*سوختگی که بخاطر حرارت بالایی که به بدن داده میشود تا چربی ها ذوب شوند و تخلیه شوند.
*امکان صدمات مکانیکی به نواحی که عمل شده است مانند شکم،باسن،ران و سینه.
*صدمه به عروق لنفاتیک

باسن برجسته, باسن خوش فرم
باسن کوچک و تخت
گروه دیگری از نوع باسن و فرم آن وجود دارد که باعث ناراحتی بانوان است،آن هم کوچک و تخت بودن باسن میباشد. کوچک بودن باسن معمولا دو دلیل عمده دارد که یا به علت ساختار ژنتیکی و متاثر از ساختمان استخوان بندی بدن مربوط میشود و یا به علت حجم عضلانی کم و ضعیف بودن عضلات سرینی در بالای مفصل ران است که با تقویت این عضلات میتوان حجم و اندازه و فرم باسن را برجسته کرد.

بزرگ کردن باسن و درمان لاغری آن

_تمرینات ورزشی تقویت عضلات باسن
همانطور که گفتیم از عوامل مهم تناسب اندام، زیبایی و تناسب در نیم تنه پایینی است و عضلات نیم تنه پایینی در کنترل حرکت و زیبایی باسن و ران ها اهمیت بسزایی دارند و عده ی زیادی از بانوان به دنبال بزرگ کردن آنها هستند.اگرچه اکثر تمرینات ورزشی،به نظر میرسد برای کوچک کردن و لاغر کردن باشد ولی بعضی از حرکات به رشد و تقویت عضلات باسن بیشتر کمک میکنند تا به لاغر کردن آنها.

باسن برجسته, باسن خوش فرم
اسکات squat :
صاف بایستید و و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید.به آرامی باسن را به سمت پایین و عقب هدایت کنید درست همانطور که میخواهید بروی یک صندلی بنشینید.زانوها نباید از نوک انگشتان پا جلوتر بروند و تحت هیچ شرایطی کمر نباید خم شود و باید کاملا صاف و کشیده باشد.چند ثانیه در همین وضعی بمانید و به آرامی به حالت ایستاده برگردید.درسه ست 15 مرتبه ای این حرکت را انجام دهید.
این حرکت را به کمک دیوار نیز میتوانید انجام دهید.صاف بایستید و به دیوار تکیه دهید سپس پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید  به اندازه یک گام جلوتر ببرید طوری که حدود نیم متر از دیوار فاصله داشته باشد.حال به آرامی و خیلی آهسته بنشینید تا جایی که زانو زاویه 90 درجه داشته باشد.در سه ست 15 مرتبه ای این حرکت را انجام دهید.

باسن برجسته, باسن خوش فرم
لانژ lunge :
کاملا صاف بایستید طوری که کمر خمیده نباشد،پاها موازی و تقریبا جفت باشند در همین حالت یک قدم بزرگ به جلو بردارید و سعی کنید بدون خم شدن کمر بالاتنه را به سمت زمین نزدیک کنید.در این حالت هر دو زانو باید زاویه 90 درجه داشته باشند و تحت هیچ شرایطی زانو نباید با زمین برخورد پیدا کند.در سه ست 15 مرتبه ای این حرکت را انجام دهید.

باسن برجسته, باسن خوش فرم
باز کردن پا به طرفین به حالت خوابیده :
بر روی محلی نرم به پهلو دراز بکشید به گونه ای که یک پا روی یک پای دیگر قرار بگیرد دست را روی کمر یا مقابل شکم بر روی زمین قرار دهید و پا را به سمت بالا باز کنید دقت داشته باشید که زانو ها و انگشتان پا رو به جلو باشند.در سه ست 15 مرتبه ای انجام دهید.

باسن برجسته, باسن خوش فرم
_عمل جراحی
یکی از روش هایی که در عمل جراحی استفاده میشود تزریق چربی در باسن است.در این روش چربی را از حداقل دو ناحیه بدن فرد با استفاده از لیپوساکشن برداشت میکنند و آن را با چربی که قرار است به باسن تزریق شود ترکیب میکنند.در این روش معمولا چربی تزریق شده جذب بدن میشود و مدتی بعد دوباره باید این عمل را انجام داد چون چربی تزریق شده جذب شده و باسن به حالت اولیه خود بازگشته است.هر عمل جراحی دارای برخی عوارض بالقوه است که رایجترین عوارض این نوع عمل جراحی کبودی،ورم،قرمزی،برآمدگی چربی زیر پوست،ایجاد ساختار نامتقارن و نامطلوب،عفونت،آبسه،خون ریزی و باقی ماندن جای زخم است.
یکی دیگر از روش هایی که در عمل های جراحی استفاده میشود پروتز باسن است.به این صورت می باشد که یک پروتز از جنس سیلیکون را از طریق برشی به طول 5 سانتی متر در چین بین دو باسن در هر طرف باسن گذاشته میشود.این عمل جراحی حتی در بین جراحان نیز کمتر توصیه میشود زیرا عوارض جانبی زیادی دارد. از جمله این عوارض می توان به موارد زیر اشاره کرد:
*مهمترین عوارض پروتز باسن پاره شدن و یا شکستن آن است.
*از عوارض مهم پروتز میتوان به جابجایی و حرکت کردن آن اشاره کرد.
*معمولابعد از جراحی ناحیه باسن سفت و متورم میشود و تا ماه ها این سفتی باقی می ماند.
*عفونت بر اثر شکافهایی که ایجاد میشوند.
*بعد از جراحی درد در ناحیه جراحی شده ایجاد میشود.

توصیه ما
از آنجایی که این مقاله دو مبحث کلی داشت توصیه هایی جداگانه برای آن داریم.توصیه اول ما مربوط به افرادی است که سعی در لاغر و خوش فرم کردن باسن خود دارند این است،به این نکته توجه کنید که در راهکارهایی که ارائه گردید(رژیم غذایی،ورزش)شما نمیتوانید فقط چربی یک قسمت از بدنتان را آب کنیدو تمام بدن درگیر کاهش سایز میشوند و همچنین بعضی از این روش ها پر هزینه،خطر آفرین،زمان بر و مشکل خواهند بود ولی میتوانید با استفاده از مکمل هایی بهداشتی که اختصاصا برای این منظور ساخته شده اند مانند گن های لاغری موضعی,ژل های چربی سوز موضعی و ... برای بهتر نتیجه گرفتن استفاده نمایید.
و اما توصیه دوم برای افرادی است که سعی در فرم دهی و بزرگ و پر حجم کردن باسن خود دارند.این افراد باید توجه داشته باشند که عمل های جراحی آخرین راه حل برای این منظور است و باید با ریسک های این روش آشنا باشند.همچنین استفاده تنها از روش حرکات ورزشی ممکن است خسته کننده و زمان بر باشد ولی شما میتوانید با استفاده از محصولات بهداشتی نظیر کرم های موضعی فرم دهنده و بزرگ کننده و شربت های چاقی و... به عنوان مکمل برای این حرکات استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط

پر بازدید مقالات

ارسال نظر

* نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
* متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:
وبلاگ